International Virksomheds kommunikation
By | Offentlig støtte | Uddannelseskategori | Varighed | Adgangskrav | Uddannelsesinstitution |
---|---|---|---|---|---|
København, Aarhus, Odense, Aalborg | SU berettiget | Kandidatuddannelser | 2 år | Bachelor |
Syddansk Universitet Odense Aalborg Universitet Århus Universitet Copenhagen Business School (CBS) |
By | København, Aarhus, Odense, Aalborg |
Offentlig støtte | SU berettiget |
Uddannelseskategori | Kandidatuddannelser |
Varighed | 2 år |
Adgangskrav | Bachelor |
Uddannelsesinstitution |
Syddansk Universitet Odense Aalborg Universitet Århus Universitet Copenhagen Business School (CBS) |
International Virksomhedskommunikation er en uddannelse, hvor du lærer at løse kommunikationsopgaver for en virksomhed i forhold til mange stakeholdere (kunder, leverandører, andre virksomheder, offentlige myndigheder). Du skal på uddannelsen specialisere dig i dansk, engelsk, fransk, spansk eller tysk virksomheds kommunikation. Du lærer at beherske sproget til at analysere og tilrettelægge både skriftlige og mundtlige opgaver for en virksomhed. Kommunikation kan ske indenfor fagområder som markedsføring, organisation, internationalisering blandt andre. Som en del af uddannelsen i International Virksomhedskommunikation, kan du vælge at tage i praktik i en virksomhed i Danmark eller i udlandet. Dette praktikophold vil skærpe dine erhvervskompetencer og du vil få mulighed for at afprøve dine evner i praksis.
Engelsk som sidefag
På denne kandidatuddannelse er der fokus på det fremmedsprog du valgte på bacheloruddannelsen. Du tilegner dig desuden kompetencer indenfor PR, international kommunikation og markedskommunikation. I løbet af de 2 år som uddannelsen varer kan du tage et praktikophold ved en international virksomhed i udlandet eller Danmark. Uddannelsen afsluttes med et speciale, hvor du arbejder selvstændigt med et emne på et højt teoretisk niveau - det anbefales at specialet skrives i samarbejde med en virksomhed, da det kan bruges som en slags jobansøgning.
Fransk som sidefag
På den franske sidefagsuddannelse på kandidaten bliver fokus lagt på PR og international markedskommunikation. Det betyder at du kommer til at beskæftige dig med fransk på et højt niveau og i stærkt betonet marketing sammenhæng. Det kan være udformning af salgsmateriale, i en konsulent-rolle i PR sammenhæng, som analytiker i forbindelse med et produktfremstød på det franske marked og mange andre spændende aktiviteter, der aktivt involverer det franske sprog og den viden du har opnået om franske forhold. Faktisk så kan du trække på kompetencer, der dækker et bredt spektrum i mange erhvervs virksomheder, så du kan reelt indgå i og varetage mange jobfunktioner indenfor salg, markedsføring, PR, sprog og rådgivning.
Jobmuligheder
Informationsmedarbejder, tekstforfatter, markedsføringsmedarbejder, kommunikationskonsulenter, marketingmedarbejder, projektleder.
Specielle adgangskrav
Akademisk bacheloruddannelse.