Top 10 dont's når du skal arrangere et event på studiet

Top 10 dont's når du skal arrangere et event på studiet

Kig listen igennem og se om du er skyldig.

Hvordan holder man lige et studie event og får succes med det? Måske er du lige blevet en del af dit festudvalg, måske har du masser af erfaring med planlægning af fester og events på dit studie. Måske kan du nikke genkendende til uoverskuelige lister med 1 million to do’s, telefonen kimer i alle døgnets 24 timer og du har deadlines lige om hjørnet. Der er masser af ting at tage højde for, når man skal afholde et studie event.

Vi har lavet en oversigt, så du nemt og effektivt kan komme på rette spor med dit event og blive meget klogere på hvordan, du undgår faldgruberne når du skal planlægge den næste studiefest. Kig listen igennem og se om du er skyldig.

1. Du starter ikke med det grundlæggende
Spild ikke tiden med at dagdrømme om glasur og dekorationer uden at have bagt kagen først! Når du skal organisere et studie event med en stram deadline, så sørg for at de basale ting er på plads først. Glasuren kan vente! Når du har lavet din to-do liste, så organiser den som en opskrift i logiske steps. Need to-do først, dernæst Nice to-do!

2. Du arbejder døgnet rundt!
Du holder aldrig op med at arbejde! Selvom du har et stort studie event du skal have styr på, så skal der også være tid til at få læst lektierne, få set vennerne og familien. Sæt grænser for din tid!

3. Du spørger ikke om hjælp
Du gør ikke brug af menneskerne omkring dig. Du står måske overfor et problem du ikke ved, hvordan du skal løse og bliver ved med at løbe med hovedet mod muren. Spørg om hjælp! Oftere end ikke, er folk omkring dig mere end villige til at give en hånd med.

4. Du planlægger ikke
Du tager opgaverne ad hoc. I stedet for at bruge tid i starten af processen på at få styr på alle opgaverne og lave en prioriteret liste over things to do, så vælter opgaverne oveni hinanden. Tal opgaverne til arrangementet igennem med dit team eller festudvalg – på den måde kan mange udfordringer tages i opløbet!

5. Du tackler ikke udfordringerne
Albert Einstein er krediteret for at sige, at definitionen for sindssyge er at gøre den samme ting igen og igen og så forvente et forskelligt resultat. Hvis du finder dig selv med det samme problem igen og igen, så er problemet nok ikke det, du tror! Måske skal du tænke anderledes i måden du tackler det på. Don’t place a bandage where you need stitches. Se udfordringen i øjnene og få det til at forsvinde.

6. Du tænker ikke i sponsorater
Dit studie event har værdi! Virksomheder ser studerende som en meget attraktiv målgruppe – det kan du udnytte. Hvis dit event ikke er så stort, skal du måske tænke i alternative, mindre sponsorater – men hey, hvis I kan få gratis øl, shots, party favours, kuglepenne - hvorfor så ikke gøre det?

7. Du bruger ikke teknologi
Teknologi er kommet for at blive! Så udnyt det. For eksempel kan du bruge Trello til planlægning og håndtering af opgaver eller BilletFix til at holde styr på dine tilmeldinger – listen af online hjælpemidler er lang, og vær ikke bange for at bruge dem!

8. Du bruger ikke de sociale medier
Brug Facebook og Instagram til at få endnu flere med til dit event. Opret en side eller en gruppe for dit event, så ved dine gæster altid ved hvor de kan få information om eventet. Husk at få venner til at dele eventet og invitere hinanden, lav fede opslag og glem ikke et lækkert coverbillede.

9. Du uddelegerer ikke opgaverne
Er du en micromanager? Så skal du ændre det. Du skal have selvtilliden og tilliden til at overdrage opgaver og ansvar til andre medlemmer af teamet, så du kan frigøre tid og energi til at koncentrere dig om at føre andre opgaver helt til døren.

10. Du prioriterer ikke opgaverne
Den her giver sig selv, men den bliver oftest ignoreret! Prioritering af opgaver kan hjælpe med at spare tid og sørge for, at du når målene. Hvis du har et større projekt, som er vigtigt men løber over et par dage/uger, så dedikér lidt tid hver dag til arbejde på det, så du ikke kommer bagud.

Vi håber, at rådene vil hjælpe dig til at arrangere dit næste arrangement, så det bliver bare lidt lettere at lave et fedt event for dine medstuderende.