Æstetisk Seminar: Oplevelsesdesign

Æstetisk Seminar: Oplevelsesdesign

I regeringsrapporter og brancheanalyser er "oplevelsesøkonomien" blevet udpeget som en af de store vækstsektorer for dansk erhvervsliv. Men hvad er i grunden en oplevelse? Og kan oplevelser uden videre tilrettelægges, markedsføres og sælges?
Christian Jantzen vil i dette foredrag forsøger ved hjælp af en konkret case at belyse oplevelsernes kompleksitet og diskutere betingelserne for tilvejebringelsen af "gode" oplevelser. Dette sker med baggrund i adfærdsvidenskabelig, æstetisk og (markeds)kommunikativ teori. Christian Jantzen har en PHD-grad i kulturanalyse og er institutleder for Institut for Kommunikation, Aalborg Universitet siden 1998; forskningsleder for det SHF-finansierede projekt Æstetik i markedskommunikation (2004-2008). Sted: Institut for Æstetiske Fag bygning 1584, lokale 124 Tid: 14. februar kl. 14:15