Tjen penge med online marketing som studiejob

Tjen penge med online marketing som studiejob

Er du også træt af hele tiden at skulle fravælge en masse ting, fordi du simpelthen ikke har råd? Er du også træt af at skulle have et eller andet irriterende ufaglært job? Et ufaglært job som du ikke får noget ud af, men som du bliver nødt til at have, netop for at have penge til at lave de ting, som du selvfølgelig har lyst til.

Ved at få et studiejob med online marketing slår du to fluer med et smæk. Du får et spændende job, som du kan bruge til noget fremover, og du tjener penge, så du har råd til de ønskede ting. Online marketing er optimalt som studiejob. Det foregår alt sammen online, og det er meget passende til at være freelancer, så du stadig har tid til at studere. Læs videre og bliv klogere på online marketing.

 

Hvad skal jeg vælge?

Selvom du har besluttet dig for at beskæftige dig med online marketing, er du langtfra færdig med at vælge. Det er selvfølgelig optimalt, hvis du kan dygtiggøre dig indenfor alle de forskellige vertikaler, men hvis man skal være realistisk bliver det nok svært at nå, men hvis du stadig har et studie at passe.

Derfor er det relevant at have i overvejelserne, hvad der mest optimalt at kunne, mens du er studerende. Det gælder selvfølgelig om at vælge noget, du interesserer dig for, men det bør være selve præmissen for dit arbejde. Derudover skal du vælge det, hvor du er mest attraktiv for markedet.

 

Dygtiggørelse indenfor Facebook

En af de mange grunde til, at det kan være en god idé at vælge Facebook er fordi, at Facebook mere eller mindre er et universelt markedsføringsværktøj. Det vil sige, at det kan bruges til alle virksomheder. Uanset om du opererer B2B eller B2C og sælger robotstøvsugere, er en e-commerce-virksomhed eller en servicevirksomhed, der sælger en oplevelse, er Facebook relevant.

Det betyder, at du bliver attraktiv for markedet og mange virksomheder, hvis du tillærer dig en høj grad af viden indenfor Facebook. Det der følger giver dig pejlemærker omkring, hvad du skal vide noget.

 

Push-annoncering

Push-annoncering er ikke den mest effektive måde at skaffe konverteringer på, men noget man kan betegne som maskineriet, der får det hele til at køre.

Det mange gør fejl er at være alt for uklare i deres segmentering af målgruppen. Det er yderst vigtigt, at du bliver rigtig god til at segmentere en meget præcis målgruppe. Her har Facebook et par værktøjer, der virkelig kan hjælpe.

Du skal blandt andet blive rigtig god til at udnytte de mange parametre, man rent faktisk kan segmentere på. Derudover skal du lære muligheden for at lave lookalike-målgrupper at kende. Når du laver lookalike-målgrupper finder du de personer, der minder mest om de personer, der allerede har købt hos dig.

 

Retargeting

Retargeting er typisk det, der rent faktisk skaffer konverteringer – og billige af slagsen. Kort fortalt går retargeting ud på, at du kun henvender dig mod de personer, der allerede tidligere har vist interesse i din virksomhed.

Der mange former for retargeting, som du alle skal kende til. Der er blandt kategoribaseret retargeting, dynamisk retargeting og opdelt retargeting.

 

Opsætning af konverteringssporing

En af de gode ting ved online marketing kontra de mere traditionelle form er, at du rent faktisk kan aflæse dine præstationer. Det kan du også i forbindelse med Facebook annoncering ved at sætte konverteringssporing op.

Hvis du for eksempel har en landingsside der sælger en trekvartsseng af god kvalitet, kan du ved at sætte noget kode på siden finde ud af, hvor godt dine annonceringer klarer sig med dette produkt.