Sådan kan jobbet som influencer gavne dig

Sådan kan jobbet som influencer gavne dig

Du har måske allerede hørt om begrebet influencer. Men har du overvejet, hvad det kræver at blive influencer? Og ved du, hvor meget det kan gavne dig som studerende? Det vil vi besvare her.

 

Hvad kræver det at blive influencer

En influencer er en person, der har mange følgere på de sociale medier, og som betales for at reklamere for et produkt eller en virksomhed. Der findes både macro og micro influencere, og de seneste par år har virksomhederne især fået øjnene op for micro influencerne. En micro influencer er en person med en mindre følgeskare, og som er aktiv inden for en bestemt niche, eksempelvis mad eller mode. Det er især som micro influencer, man som studerende kan komme på banen.

Som influencer kræver det, at man er meget aktiv på sine sociale medier-platforme, og at man laver relevant indhold til sine følgere. Desuden skal man lande nogle gode aftaler med forskellige virksomheder, så man kan tilbyde sine følgere billige produkter eller rabatkoder til forskellige webshops.

 

Hvad er fordelene ved influencer marketing

Arbejdet som influencer kan forsøde dit liv som studerende med ekstra penge og lækre gaver, og

influencer marketing er meget gavnligt for både for dig som influencer og for virksomheden, der får mulighed for at reklamere for deres produkter på en anderledes måde gennem en troværdig afsender til trofaste følgere. Desuden er det et ideelt studiejob, fordi du selv kan administrere din tid og tilpasse jobbet efter dit studie, og du vælger selv, på hvilke tidspunkter af døgnet du vil tage de billeder og optage de film, du ønsker lægge ud.

Endnu en stor fordel ved jobbet som influencer er, at du får erfaring med influencer marketing, hvilket er meget attraktivt for de fleste moderne virksomheder. Mange virksomheder er usikre på, hvordan hele influencer-branchen fungerer, og derfor vil de sætte stor pris på din ekspertise.