Sådan får du en karriere inden for iGamingbranchen

Sådan får du en karriere inden for iGamingbranchen

Online casinobranchen bliver stadigt mere populær. Folk har efterhånden opdaget, at det er sjovt at spille, og det er ekstra fedt at kunne spille, når det passer, ligegyldigt hvor man befinder sig. Det har også åbnet op for muligheden for en karriere i iGamingbranchen, hvor medarbejderne kan være med til at drive og udvikle et online casino. Vi fortæller dig her om, hvordan du gør karriere inden for casinobranchen. 

Der er masser af spændende og alsidige muligheder for at skabe sig en solid karriere inden for iGamingbranchen. Hvis man har kreative og visuelle talenter, kan du blive en del af det team, som skaber de attraktive spil til casinoet. En grafisk designer sørger for eksempelvis for, at spillerne får en god visuel oplevelse, da det er et af de ultimative krav til et godt online casino. Jo bedre grafik, desto større er chancen for at tiltrække en masse spillere. Folk med en uddannelse inden for informationsteknologi, softwaredesign og computervidenskab er også efterspurgt i branchen, hvor de står bag de koder, som spillene er baseret på og modificerer og tester dem løbende. Herudover er der sikkerhedspecialisterne, som holder øje med, at der ikke sker brist i sikkerheden på online casinoernes hjemmesider eller apps, da det vil være katastrofalt på både den korte og lange bane. De er som regel uddannet inden for netværkssikkerhed eller internetteknologi, og alle tre funktioner danner tilsammen grundlaget for at kunne etablere et casino. 

"customer service assistant on phone 2" (CC BY 2.0) by ukCWCS

Kundeservice er casinoets hjerte

Men hvor kreativitet, teknik og sikkerhed måske er hjernen i casinoet, er en god kundeservice hjertet. Og uden hjerte er det umuligt at drive et casino. Som kundeservicemedarbejder er du med til at opbygge og vedligeholde casinoets troværdighed. Spillerne skal kunne regne med hurtig respons og korrekte svar fra medarbejderne i kundeservice, så du vil for eksempel komme til at besvare telefonopkald, e-mails eller betjene chatfunktionen. Fordi online casinobranchen er så konkurrencepræget, er det vigtigt, at en kundeservicemedarbejder både er kompetent, venlig og har styr på alle regler i branchen, da selv få dårlige serviceoplevelser blandt kunderne kan være afgørende for, om de skifter til konkurrenten. 

Du kan også få arbejde som croupier på et online casino, og du kan finde lister over casinoer på casinoportaler som JohnSlots casino. Mange casinoer har i dag en livesektion, hvor spillerne kan blive betjent af rigtige dealere, som deler Blackjack-kortene ud og spinner roulettehjulet. Du kan sågar tale med dealeren via en chatfunktion på siden. 

Marketing er casinoets ben

Det er naturligvis helt essentielt at have hjerne og hjerte med sig, men har du ingen ben, kan du ikke løbe fra konkurrenterne. Marketing er online casinoets ben, som bevæger sig derhen, hvor kunderne er. Som marketingmedarbejder kan du være med til at udtænke nye kampagner, rekruttere spillere samt pleje og udbygge databasen over de gode, nuværende kunder. Du kan have en uddannelse som markedsanalytiker eller du kan være erfaren inden for brug af Google Analytics værktøjer, som analyserer og vurderer præferencer, målgrupper og fremtidige tendenser på markedet. 

På grund af den store konkurrence på markedet, sker der altid nye og spændende ting i online casinobranchen. Du kommer derfor aldrig til at kede dig, hvis du søger en karriere her.