Markedsføringsret

Markedsføringsret

CBS Juridisk Institut inviterer til seminar om selvregulering tirsdag den 10. juni 2008, kl. 15:00 - 18:00.
Her kan du høre om ICC’s kodeks for reklame og markedskommunikation præsenteret af Peter Møgelvang-Hansen, Thomas Riis og Jan Trzaskowski fra CBS, Juridisk Institut. Derudover kan du høre om betydningen af selvregulering i lyset af markedsføringsloven og om samarbejde med Forbrugerombudsmanden med Henrik Øe, Forbrugerombudsmand. Efter en pause forsættes med emnet alkholreklamenævnet og læskedrikreklamenævnet, hvor der også uddeles erfaringer med og forventninger til selvregulering. Denne del præsenteres af Ejvind Sandal, formand, Alkohol- og Læskedrikreklamenævnet. Til slut åbnes emnet selvregulering af fødevarereklamer til børn med Marianne Pittelkow, Chef for reklamejuridisk afdeling, TV 2. Afslutningsvis er der mulighed for uformel diskussion og networking.