Hvad du kan lære af konverteringsoptimering når du skal skrive en opgave.

Hvad du kan lære af konverteringsoptimering når du skal skrive en opgave.

Ligesom det er vigtigt at få skrevet en plan, så detaljeret som muligt, inden man går i gang med at skrive en større opgave, så gælder det også for hjemmesider og webshops at sikre sig at de er optimeret, så kunderne handler på den måde du ønsker og lægger så mange varer i kurven som muligt.

Inden for opgaveskrivning kaldes dette planlægning og at bryde ned til kernen for at finde den røde tråd. Jo bedre du får formuleret og tilrettelagt din plan, desto bedre karakter kan du også forvente.

Det samme gælder for webshops at jo bedre deres side er optimeret og klar til at tage imod kunder, lede dem hen til de emner der interesserer dem, desto bedre er deres konverteringsoptimering.

Hvad gør du så for at få den bedst mulige karakter? Du sørger for at planlægge din tid, da tid er den vigtigste faktor i opgaveskrivningen. Det er det eneste du har, som du ikke kan ændre mængden af. Derudover søger du mere viden på området hele tiden, for at lave den bedste opgave og få den bedst mulige karakter.

Når det gælder webshops er det vigtigste for dem at alle kunderne handler og at de køber så meget som muligt. Her er det at konverteringsoptimering har en stor rolle. Man kan selvfølgelig bare øge omkostningerne til markedsføring, så der kommer flere kunder i butikken, men hvis man i stedet optimerede sitet, så de kunder der rent faktisk allerede er i butikken fik lyst til at købe mere, så sparede man en del markedsføringsomkostninger.

Når det kommer til internet markedsføring, kan du generere flere indtægter på en af to måder. Du kan køre ekstra trafik til dit websted med henblik på at øge salget, eller du kan forbedre effektiviteten af dit websted for at øge salget med den samme mængde trafik, du i øjeblikket modtager. 

Med konverteringsoptimering, vurderer du din hjemmesides salgstragt ved at identificere måder, du kan forbedre dit websted for at få en højere procentdel af kunderne til at købe dit produkt eller service. Det næste du gør er at komme op med en hypotese for at teste om det kan lykkes.

Så skal du oprette en ny version af en webside eller destinationsside for at teste mod din nuværende side for at se, hvilken side der er mest effektiv til at få de besøgende til at tilmelde sig eller købe noget. I sidste ende implementerer du den variation, der overbeviser den højeste procentdel af mennesker til at købe, hvad det er du sælger.