Guide til den bedste indflytterfest

Guide til den bedste indflytterfest

Annonce

Det er et stort skridt at flytte fra reden og prøve kræfter med at bo alene. Det kan kræve et længere planlægningsarbejde at komme godt på plads i et nyt hjem, hvor mange praktiske ting skal gå op i en højere enhed. Når flyttekasserne endelig er pakket ud og det hele er ved at ligne et hjem, så er det tid til at betale dine venner og familie af med en god indflytterfest. Hvis du ikke ved hvordan du skal planlægge din indflytterfest, så læs med her og kom godt i gang.

Step 1: Sørg for snacks og drinks

En fest kan ikke være foruden gode snacks og drinks, som kan sørge for dine gæster, føler sig godt tilpas. Alt efter hvor stort et budget, som du afsætter til din indflytterfest, så kan du overveje at bage noget mad selv eller købe noget udefra. Fordele ved selv at lave mad eller bage noget er, at det ofte koster mindre. Dog kan det give dig mere frihed på aftenen, hvis du får mad udefra, så du kan være sammen med dine gæster og ikke skal stå i køkkenet. Det kan også være du skal købe ind til en bar, hvor dine gæster selv kan blande drinks eller sørge for færdige drikkevarer som øl eller cider. Du kan også sagtens serverer snacks, så længe du skriver i din invitation, hvad gæsterne kan forvente af aftenen. Det sørger for, at alle kommer med den bedste forudsætning og kan nyde dit nye hjem sammen med dig. 

Step 2: Sørg for sjov underholdning

Det kan være du har invitereret flere venner grupper til din fest, som ikke kender hinanden. Derfor kan du sørge for noget sjovt underholdning, hvor alle lærer hinanden på kryds og tværs. Det kan skabe en god stemning til resten af festen, hvor dine venner måske bliver mere åbne over for at få nye bekendtskaber. Du kan også sørge for god musik og en playliste som sætter en god stemning til din fest. Med den rette musik kan du regne med at flere vil sætte gang i dansegulvet og sørge for at danseskoene holdes i gang hele natten.


Step 3: Sæt en seddel op til dine nye naboer

En fest kan hurtig blive til larm og ende sent ude på natten. Hvis du allerede ved, at din fest har potentiale til at slutte sent og påfører larm til den bygning, som du er flyttet ind i, så bør du få styr på situationen inden din fest begynder. Det kan være en god idé, som ny tilflytter at informere dine nye naboer om din fest ved at sætte en seddel op i din opgang. Det viser, at du tager hensyn til dine naboer og ikke er ligeglad med dem. Selvom du sætter en seddel op, bør du selvfølgelig sørge for, at I stadigvæk ikke larmer for meget.

 

Step 4: Få lavet en liste med indflytningsgaver

Det kan være en god idé at forberede en ønskeseddel med alle de ting, som du kan ønske dig efter din indflytning. Det kan være der mangler flere ting til hjemme, som er oplagte at ønske sig. Hos køkken24 kan finde en masse gode tilbud, hvis du har brug noget nyt til dit køkken.  Det kan også være du har brugt mange penge på hjemmet og trænger til noget nyt til dig selv. Her kan du ønske ting til selvforkælelse eller noget, som har længere levetid. Et godt ønske er altid smykker, da de har en lang levetid og kan kombineres på mange forskellige måder. Det kan være du skal ønske dig et ur, halskæde eller stack ringe. Det er nogle smykker, som du altid kan have på dig og mindes den tid, hvor du flyttede hjemmefra. En anden mulighed er, at du kan ønske dig oplevelser af dine venner, så I kan se frem til noget sjovt sammen. På eventzonen.dk kan dine venner finde flere sjove oplevelser og overraske dig. Det kan give jer nogle sjove oplevelser sammen, som I kan huske tilbage på senere. Rigtig god fornøjelse med din fest og kom godt i gang med planlægningen allerede nu.