Få arbejde i et reklamebureau
Det er mange, måske specielt drenge og mænds drøm at arbejde for et reklamebureau og leve et liv lidt hen ad Mad Men. Men hvad indebærer jobbe i virkeligheden og hvordan får man sådan et job, som der er en del efterspørgsel efter?
Hvis vi tager udgangspunkt i Markant Reklamebureau, som de fleste, der læser denne artikel, sikkert kender, så kan man starte med at tage udgangspunkt i deres slogan: ”Hvis det ikke skal være markant hvad skal det så være?”
En virksomhed af den kaliber og inden for den branche har ofte lagt ufatteligt mange timer i det slogan og indbygget betydningen af dette i alt, hvad enhver medarbejder i bureauet foretager sig. Derfor mener vi her på Studenterguiden.dk, at det er værd at tage sit afsæt i.
Men hvad betyder det? Det betyder vel, at kommunikationen fra bureauet skal skille sig ud fra det støj, der er på markedet og at det skal have kant. Med andre ord, så leder de nok også efter medarbejder, der udstråler dette.
Kigger man nærmere på Markants website, så finder man ud af, at de værdsætter teamarbejde og at deres medarbejdere udstråler imødekommenhed og venlighed. I modsætning til, hvad man oftest forbinder med reklamebureauer, prøver de altså ikke, at se smarte ud i den forstand. Det sikkert for ikke at skræmme kunder væk, der enten ikke bryder sig om den type af mennesker, eller som bliver intimideret af dem. Altså skal du sandsynligvis virke jordnær, for at score et job hos et bureau som Markant.
Officielt skriver de videre, at de søger kreativitet, strateger og folk med sans for detaljen. Bemærk videre, at Markant er placeret i Kolding og ikke i Storkøbenhavn, som de fleste andre. Altså er dette måske et lidt anderledes bureau, men en systematisk tilgang til de forskelliges bureauers kommunikation vil lede dig i retning af hvad de søger. Men mon ikke det hjælper, at have en Cand.Merc. i afsætning?