Det koster ikke en bondegård at køre i noget lækkert

Det koster ikke en bondegård at køre i noget lækkert

Annonce

Der er mange, der aldrig får drengedrømmen om drømmebilen opfyldt, fordi det er for dyrt at køre i noget lækkert. Det er det, fordi vi i Danmark har en registreringsafgift, der er meget høj i forhold til andre lande, og afgiften er især høj på de lækre biler. Det betyder for mange at drengedrømmen forbliver en drøm, og køreglæde er noget, man må anstrenge sig for at opleve. Medmindre du flexleaser. Ved at flexlease betaler du kun en lille procentdel af registreringsafgiften hver måned sammen med en ydelse, der er fastlagt ved at se på, hvor mange kilometer, du regner med at køre. De to tal giver en rate, du betaler hver måned. En rate, der er noget lavere end at købe drømmebilen med fuld registreringsafgift. Du kan læse meget mere om flexleasing her

Drømmebilen som delvis firmabil

Hvis du kører meget i forbindelse med dit arbejde, giver det måske ikke særlig meget mening for dig at have noget lækkert, du bruger privat, fordi du ikke kører meget privat. En firmabil giver mere mening. Du kan sørge for, at din leasingaftale tager højde for, at du kører meget i forbindelse med dit arbejde gennem splitleasing. Kort sagt går det ud på, at dig og din arbejdsgiver eller virksomhed deles om at betale for leasingen alt efter, hvor meget bilen bruges privat og i forbindelse med arbejde. 

En meget høj registreringsafgift

Når du kører på vejene i Danmark, er det ret begrænset, hvor mange eksklusive biler, du ser. I hvert fald hvis du tager til udlandet og ser, hvad der fræser rundt på landevejene rundt omkring i verden. Det er sådan, fordi Danmark har en af verdens højeste registreringsafgifter på biler med hvide plader. Det bliver tit en fordobling af den pris, som bilen egentlig vil have været solgt for. Og mere, når det er dyrere biler.