PricewaterhouseCoopers

PricewaterhouseCoopers

PwC har en mission om at være det førende danske revisions- og rådgivningshus, målt på kundekreds, kompetencer, kvalitet og indtjening. Det kræver målrettet arbejde med at fastholde eksisterende kunder og tiltrække nye.

I den forbindelse er vores tilgang til kunderne vigtig. Vi skaber stærke relationer og lytter til kunderne, så vores rådgivning tager udgangspunkt i deres individuelle situation og behov.


Fire markedssegmenter


PwC’s kunder er danske virksomheder og organisationer samt internationale koncerner med aktiviteter i Danmark. Vi har inddelt vores kunder i fire markedssegmenter:



  • Top Tier (100 største virksomheder i Danmark)

  • Mid Tier (følgende 101-999 virksomheder)

  • SMV (resterende små og mellemstore virksomheder)

  • Public (offentlige virksomheder og organisationer).


Det naturlige førstevalg


PwC skal være kundernes naturlige førstevalg inden for vores forretningsområder. Det kræver, at vi dækker kundernes samlede behov for revisions- og rådgivningsydelser på tværs af vores forretningsområder.

Vi oplever i stadig stigende grad, at kunderne ønsker at have en fast kontakt og kompetent samarbejdspartner på tværs af vores forretningsområder. Derfor har vi etableret fire markedsgrupper med ledere fra vores tre forretningsområder. På den måde kan vi tilbyde kunderne skræddersyede løsninger på baggrund af deres specifikke situation og behov.

Markedsgrupperne for Top Tier-, Mid Tier-, SMV- og Public-segmenterne identificerer indsatsområder og koordinerer vores salgs- og serviceindsats over for kunderne, så de får den rette information om, hvilke ydelser vi leverer – og hvordan PwC kan hjælpe med deres udfordringer.