Jubii A/S

Jubii A/S

Jubii A/S drives af ca. 12 medarbejdere fra kontorer beliggende ved Nørreport Station i København. Jubii har eksisteret i 23 år på det danske online-marked og er i dag et mediehus, der hjælper siteejere med at drive kommerciel forretning på deres sites. Netværket har en volumen på mere end 250 millioner bannervisninger om måneden fra blandt andre Jubii.dk, DMI.dk, Nordjyske.dk, Denstoredanske.dk, Newsbreak.dk, SN.dk, Bazoom.dk m.fl., og vi samarbejder derudover med to større nordiske videonetværker. Jubii når i samlet nettodækning ud til mere end 60 procent af de danske internetbrugere, hvilket gør Jubii til et af Danmarks største digitale mediehuse. Vi opererer under navnet Jubii Media Group for at skelne imellem sitet Jubii.dk og mediehuset.


Jubii.dk var den første danske søgemaskine. Internetportalen blev startet den 31. juli 1995 af Martin Thorborg, Henrik Sørensen, Kasper Larsen og Andreas Jürgensen fra internetudbyderen Cybernet på Frederiksberg, samt Jakob Faarvang, og havde i begyndelsen henvisninger til 200 danske hjemmesider. Med tiden voksede Jubii og blev grundlæggerfirmaets hovedaktivitet, mens Internet-udbyderdelen blev solgt fra. For at få tjenesten til at løbe bedre rundt økonomisk, blev der i februar 1996 indført bannerreklamer.


I november 2000 blev Jubii opkøbt af Lycos Europa, som drev virksomheden indtil udgangen af 2008.



  1. januar 2009 blev Jubii købt tilbage på danske hænder af bl.a. den adm. direktør gennem 5½ år Peter Post Lundsgaard.


I december 2013 blev Jubii opkøbt af NORDJYSKE Medier, og Jubii er i dag en del af denne store mediekoncern. NORDJYSKE Medier er ét af Europas mest ambitiøse mediehuse med over 2.000 medarbejdere og en årlig omsætning på 1,2 milliarder kroner.


 





Spørgsmål om Jubii?


Har du spørgsmål vedrørende Jubii kan du kontakte Adm. dir. Astrid Thusgaard-Madsen på e-mail atm@jubiimediagroup.dk - eller ringe på 25 45 60 55.