Hvordan foregår en Jobsamtale? – På SDU

Hvordan foregår en Jobsamtale? – På SDU

Som studerende er det sjældent at man har prøvet at være til en rigtig jobsamtale. Derfor er der mange studerende der slet ikke er klar over hvad en jobsamtale byder på, og ikke mindst hvad der forventes af én til en jobsamtale.

Derfor har KarriereCentret ved Syddansk Universitet arrangeret en workshop om emnet.

Ansættelse af nye medarbejdere er nemlig en af de vigtigste processer i en virksomhed. – og jobsamtalen er en vigtig del af denne proces. – Ikke mindst for den der søger en stilling! Det er derfor afgørende at du kan håndtere jobsamtalen på en god og professionel måde.

I løbet af dagen vil vi således arbejde med;

• Hvad gør en virksomhed, når de skal rekruttere nye medarbejdere?
• Hvad kan jeg få ud af en stillingsannonce? Hvilke informationer har jeg brug for – og hvordan får jeg dem?
• Hvordan forbereder jeg mig til samtalen? Hvordan får jeg præsenteret mig selv og mine kvalifikationer på bedst mulig måde?
• Hvad sker der under samtalen (situationsspil)?
• Do’s and Dont's
• Hvad gør jeg, når de stiller det allermest frygtede spørgsmål?
• Hvad sker der efter samtalen?

Workshoppen er tilrettelagt som en veksling mellem oplæg fra underviseren, gruppearbejde og situationsspil i form af forumteater.

Workshoppen er arrangeret af KarriereCentret i samarbejde med MA.
Det foregår torsdag den 14. april fra kl. 10 – 15 i lokale 95 på Campus i Odense.
Det er gratis at deltage, men dog skal man tilmelde sig senest den 7. april. Dette kan du gøre på arrangementets hjemmeside.