Amazon kommer: Hvordan skal du markedsføre dig?

Amazon kommer: Hvordan skal du markedsføre dig?

Det er ikke til at diskutere, om hvorvidt Amazon kommer til Danmark eller ej. Det er et faktum. Derfor kan det være brugbart for langt de fleste virksomheder at overveje at markedsføre sig der. Her får du gode råd til at komme i gang.


Er din startup digitalt klædt på?


Hvis du som studerende har startet din egen virksomhed, er du højest sandsynligt klar over betydningen af at være digital.


Nogle ældre og mere traditionsbaserede virksomheder er ikke klar over vigtigheden i at være online på den ene eller den anden måde. Måske du kan sælge til dine kunder digitalt, eller måske er det bare vigtigt at være synlig i den digitale verden.


Mange unge mennesker er digitalt indfødte og er klar over, at fremtiden er digital på flere områder, og det afspejles også i mange startups, men hvad nu hvis du er ansat i en virksomhed, som ikke er klar over den digitale vigtighed?


Første trin er at være klædt godt på til det digitale univers, før du kan begynde at klargøre dig til Amazon.


Skal store produkter også være på Amazon?


Der kan være mange meninger om, hvilke områder, brancher og industrier, der drager størst fordel af at være til stede og markedsføre sig på Amazon.


Man kan fristes til at tro, at det kun er varer som skønhedspleje, mobilcovers og andre mindre og ofte billigere varer, der giver mening at sælge på Amazon.


Det er heldigvis ikke tilfældet. Det giver god mening for mange forskellige brancher at sælge og annoncere på den enorme platform.


Alulock er en dansk virksomhed, som sælger uden for Danmarks grænser, der har haft godt med succes med at være på Amazon.


De sælger stilladser, lifte og arbejdskasser, og derfor er de et glimrende eksempel på, at det giver mening for mange forskellige typer af virksomheder at benytte sig af Amazon. Du kan læse mere om Alulocks brede udvalg på alulock.com.


Produktbeskrivelse og søgeord er et must


For at sælge på Amazon er det essentielt at have gode produktbeskrivelser til sine produkter samt retvisende priser i forhold til konkurrerende brands.


For at nå ud til dine kunder skal du også være placeret godt, når potentielle kunder søger efter din virksomhed eller type produkter. Derfor skal du være sikker på at have relevante og retvisende søgeord tilknyttet dine produkter.


Når man som forbruger søger efter et givent produkt på Amazon, er man tilbøjelig til at klikke ind på de øverste resultater og ikke dem på de efterfølgende sider.


Som virksomhed skal man kende sine kunders adfærd online, og det er noget, som kun-terrasser er virkelig gode til. Hvis du er ude efter en flot og kvalitetssikker træterrasse, så læs mere på kun-terasser.dk.


Få værdifuld hjælp til dit Amazon-eventyr


Da Amazon endnu ikke er på det danske marked, kan det være svært at komme ordentligt i gang med at sælge derpå, selvom man har kunder i andre lande, hvor Amazon dominerer.


Derfor skal det ikke undervurderes at få professionel sparring, rådgivning og hjælp til at komme i gang med Amazon af en ekspert.


Måden man markedsfører sig og annoncerer på Amazon, er anderledes end på andre databaser og platforme, og derfor kan det være en god investering for din virksomhed at være klargjort til, når Amazon kommer til Danmark.


En anden grund til at blive klogere på Amazonmarkedsføring er, at mange potentielle kunder i udlandet allerede flittigt køber løs, og der kan du få en bid af kagen.


En opdateret og dygtig ekspert på området er Amazon-specialist Jonas Kapper, som tilbyder diverse ydelser til at sælge, markedsføre sig og få succes på Amazon.


Du kan se, hvad han tilbyder på hans egen hjemmeside, hvor han også deler ud af sine brugbare tips til at komme i gang allerede nu. Du kan gå på opdagelse på jonaskapper.dk.