3 tips til fremtidens virksomhedsejer

3 tips til fremtidens virksomhedsejer

Sponsoreret indhold:


Der er mange faktorer der kan gøre det udfordrende at være virksomhedsejer. Udover at man skal sørge for kvaliteten af sit produkt eller service samtidig med at man har målgruppen for øje, så er det også vigtigt at tænke i passende løsninger og ændringer for fremtiden.


 


Hvis man som nyligt udklækket studerende starter sin egen virksomhed, så gør man det højst sandsynligt på baggrund af den viden man har tilegnet sig de seneste år. Man skal naturligvis bruge den viden man har, men det er også vigtigt at holde sig opdateret og følge med tiden for at holde sin virksomhed konkurrencedygtig på markedet. Det gælder især når det kommer til IT og verzekeringssoftware.


 


Tendens eller permanent?


Trends kommer og går inden for forskellige brancher. Måden man kommunikerer med sine kunder på kan også drastisk ændre sig på grund af de sociale medier og andre kanaler virksomheder bruger til at kommunikere på. Men det er vigtigt at overveje – uanset hvilken ændring der er tale om – om det blot er en trend der kommer til at passere eller om det er udviklingen mod en fast ændring der påvirker virksomhedens fremtid.


 


Gør det digitalt


Hvis ikke det allerede er blevet gjort, så er det vigtigt for virksomhedens fremtid at skabe en digital tilstedeværelse. Med den digitale verden følger der både positive og negative sider og det er for eksempel utrolig positivt at man bedre kan markedsføre sig selv og kommunikere med sine kunder. Men det er ikke til at vide hvilken effekt fremtidens digitale løsninger og kunstig intelligens kan have.


 


En af fordelene ved kunstmatige intelligentie for en virksomhed kan være, at man får brug for færre fysiske hænder. Det kan der være mange penge at spare på, men på den anden side kan kunstig intelligens også udfordre din virksomheds eksistensgrundlag. Derfor er centralt, at man gør sig selv uundværlig frem for erstattelig af kunstig intelligens.


 


Kan mennesker erstattes?


I denne sammenhæng kan man tillade sig at spørge sig selv om mennesker egentlig kan erstattes i en forretningssammenhæng. Til mange processer er medarbejdere allerede blevet erstattet og der er god chance for, at endnu flere vil blive erstattet. Men alt efter hvad man som (kommende) virksomhedsejer agter at sælge, så kan der være behov for menneskelig arbejdskraft.


 


For eksempel kan menneskets evne til at tænke kreativt og abstrakt være med til at skabe en værdi for virksomheden som en robot ikke kan. Og på trods af at IT og software-området er et meget teknisk tungt felt, så er der også behov for kreativt tænkende mennesker der kan se løsninger som endnu ikke er opfundet. For kun ved at være nytænkende, kan man holde virksomheden relevant og konkurrencedygtig i fremtiden.